Algemene Voorwaarden
1. Algemeen
Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen de pedicure
en de cliënt waarop de pedicure deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover
van deze voorwaarden niet uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
2. Inspanningen van de pedicure
De pedicure zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen
van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap
en de code voor de voetverzorger. De pedicure zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de
cliënt inlichten over de financiële consequenties van een wijziging of aanvulling van een behandeling.
3. Afspraken
De cliënt en de pedicure moeten verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch
uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak melden. Beide partijen hoeven zich niet aan
deze verplichting te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat
datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt. Indien de cliënt deze verplichting niet
of niet tijdig nakomt, mag de pedicure het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling
aan de cliënt berekenen vermeerderd met administratiekosten. Indien de cliënt meer dan 5 minuten
later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt, mag de pedicure de verloren tijd inkorten
op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen.
4. Betaling
De pedicure vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de praktijk.
De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. De pedicure vermeldt prijswijzigingen 60 dagen voor
de ingangsdatum duidelijk zichtbaar in de praktijk. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig
in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. Bij in gebreke blijven van betaling,
kan de pedicure na de verlooptijd van de factuur en aanmaning, het openstaande bedrag ter
incasso stellen aan een deurwaarder. De hieruit vloeiende kosten komen geheel voor rekening van cliënt.
5. Persoonsgegevens en privacy
De cliënt voorziet de pedicure vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan de
pedicure aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs hoort te
begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen.
De pedicure neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem
of op een klantenkaart. De pedicure behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens
de richtlijnen van de AVG.
6. Geheimhouding
De pedicure is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt
heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de
cliënt is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding
vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak,
de pedicure verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
7. Aansprakelijkheid
De pedicure is niet aansprakelijk voor schade , van welke aard ook, en/of ontstaan doordat
de pedicure is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie
over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding.
De pedicure is niet aansprakelijk voor verlies , diefstal of beschadiging van persoonlijke
eigendommen van de cliënt. De pedicure zal zorgvuldig met uw eigendommen omgaan. De pedicure
is verzekerd voor wettelijke aansprakelijkheid en is aangesloten bij de geschillencommissie
via de brancheorganisatie ProVoet. De pedicure heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding
te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. De pedicure meldt diefstal bij de politie.
8. Garantie
De pedicure geeft de cliënt garantie van één week (7 dagen) op de verrichte behandeling en twee weken (14 dagen) garantie op de producten. Deze garantie vervalt indien:
• De cliënt andere producten dan de door de pedicure geadviseerde heeft gebruikt.
• De cliënt de adviezen niet heeft opgevolgd.
• De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen twee werkdagen heeft opgevolgd.
• De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.
9. Klachten
Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk,
doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de pedicure. De pedicure moet
de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal de pedicure
de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar
zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien de pedicure en de klager niet
tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever, mediator of
klachtencommissie waarbij de pedicure is aangesloten.
10. Behoorlijk gedrag
De cliënt behoort zich in de praktijk behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen.
Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de
pedicure het recht om de cliënt de toegang tot de praktijk te weigeren zonder opgaaf van redenen.
11. Recht
Op elke overeenkomst tussen de pedicure en de cliënt is Nederlands recht van toepassing.
Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse
tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de
versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.